S3IK, I will miss you!

Jag kommer ihåg när vi slutade nian som om det vore igår! Att jag någonsin har gått på Elof kan jag knappt komma ihåg, det känns som en dröm. Att jag nu har tagit studenten från Hvitfeldtska kan jag inte förstå! Känslorna är så otroligt blandade, jag trodde aldrig, ALDRIG att jag skulle sakna S3IK, men jag hade så fel!

Dagen började i Askim hemma hos Simon, han och hans familj hade gjort det så himla fint och våran champagnefrukost hade inte kunnat bli bättre! Ni som inte var där, ni missade något! Fina Cindie hade gjort en pastasallad som vi två (klassens tjockisar) självklart tryckte i oss, tillsammans med jordgubbar och vår Martini Asti blandad med Saras sommarlikör! Mumma!



 

                                                                    


Efter en tur i en icke fungerande (tyvärr) karaokebil var vi framme i skolan, snabbt och lätt för att möta allas våran älskade Ingrid i klassrummet, en sista gång. Hon hade gjort så fint med tårta, cider och ballonger! Hennes present blev överlämnad med en fin dikt som Kim ,världens bästa klassmamma har skrivit! Efter detta överlämnande delade Kim och Emily ut diplom till alla i klassen, för att ta några exempel har vi Klassens Syndiga, som självklart är Cindie, klassens pepparkaka som självklart är Caro (skulle kunna vara SIS också) och jag, Klassens styvmamma. Vi fotograferades och flaket pyntades med våra vackra lakan, björkris och ballonger!



Vi fick lunch i bamba (det var varken pannbiff eller vad köket erbjuder!) För att senare avnjuta en stund i aulan och jäklar vad alla var taggade! Helt jäkla underbar stämning! Folket utanför hade tydligen hört oss och undrat om det var vi "som lät så jäkla mycket!". Klart som fan att det var! För vi skulle ju ta studenten!!!





Lärarna sjöng en version av "Mamma mia" för oss och där brast det för mig och Cindie, känsliga som vi är kunde vi inte längre hålla tårarna tillbaka! Det var nog först där jag insåg att det verkligen är slutet!


 


Klasserna började springa ut och för oss som var i slutet var väntan olidlig! När vi äntligen fick gå ut ur aulan stod jag på tårna och bara väntade och väntade och väntade..."S3IK!" var det sista jag hörde sen sprang vi, jag, Cindie och Caro hand i hand ut på catwalken! det var galet och helt jäkla otroligt! den känslan.. obeskrivlig!



Och flaket sen! Jag finner inte ord! Det var så jäkla roligt och jag är stolt över att ingå i den enda samhällsklassen som hade ett klassflak! Vi är BÄST! Champagnen sprutade! När vi stannade vid Götaplatsen var det inte en tvekan om att vi skulle bada i Poseidon.. inte för mig, Sanna och Sofia iaf.. Nästan alla andra bangade ur, kan ha varit ett smart drag för det var jävligt kallt och jag är helt genomförkyld nu, men det var sååå värt det!

Hem, mottagning, fixa och FEEEEEST!!!!

Kvällen började bra med att jag och Kim välte ut vår champagne det första vi gjorde! Duktigt! Tur att vi fick dela på Caros! haha. Kvällen bestod sedan av alldeles för många shots och drinkar blandat med en jäkla massa dans! Jag ångrar ingenting och det var så jäkla underbart!!

Tack Hvitfeldtska och TACKTACKTACK S3IK för våra 3 år tillsammans! Vi insåg för sent att vi borde tagit tillvara på varandra när vi kunde och nu får tiden utvisa om vi håller kontakten eller ej! Jag trodde inte att jag skulle sakna er, men som jag sa, jag hade så fel! Jag insåg för sent att jag tycker om er, låt inte detta bli slutet! Vi kan, Vi vill och vi SKA! Nu ska vi visa hela världen att S3IK från Hvitfeldtska gymnasiet 2009 är en klass att räkna med! Vi är framtiden! Detta kan bli början på något nytt, något bra! Keep in touch! För någonstans älskar jag er allihop!! ♥ ♥ ♥ 

         



OCH TJEJER! ER 3 SLÄPPER JAG ALDRIG! JAG ÄLSKAR ER! ♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: Cindie

I WUV YOOOU!!! <3

2009-06-05 @ 20:55:32
URL: http://cindies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0