2008 goes 2009.

År 2009 har verkligen börjat nu, detta kommer definitivt bli ett år fyllt av nya erfarenheter och händelser. Om en månad fyller jag 20 år, 20 jäkla år, det är ju gammalt. Om 6 månader tar jag studenten och blir en såkallad arbetslös. I sommar ska jag jobba tills jag spyr på det, enbart för att jag och Sara ska åka till Australien. I September/Oktober sitter jag förhoppningsvis på ett plan, till andra sidan jorden. Jag kommer lämna allt jag känner till utom Sara. Men jag är inte rädd, det är något jag har strävat efter i många, många år. Till slut hittade jag en vän som är precis lika exalterad som jag är och jag vet att vi kommer ta hand om varandra där nere. På en helt okänd kontinent, kommer min enda säkerhet vara "den andra Sara" och det räcker mer än väl! =)

Ett nytt år innebär någon slags nystart, när det nya året börjar tar jag endast med mig mina bra erfarenheter och de vänner som jag bryr mig om. Det finns ingen anledning att grubbla över gammalt groll och det finns ingen anledning att ta med sig dåliga erfarenheter. Jag har haft dom, jag har lärt mig av dom och framförallt lärt mig hantera nya problem tack vare dom. Men minnena lämnar jag kvar och tar endast med det jag lärt.

Tack alla som var med på nyår, det var hur trevligt som helst, sista minnet på förra året blir på något sätt oförglömligt.
Tack alla som gjorde mitt 2008 lite trevligare och tack till er som oavsett vad är mina vänner. Jag är dålig på att tala om det, men jag älskar er!

Jag hoppas att 2009 är året då jag blir lite klokare, lite bättre, lite rikare (inte enbart ekonomiskt) och lite snyggare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0